#HVG Extra Business


Hogyan szerezzük vissza a kontrollt a rólunk folyó beszélgetések felett?
 

Hogyan szerezzük vissza a kontrollt a rólunk folyó beszélgetések felett?

A megnyerő tartalom segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, és ezzel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik az önjáróvá vált online felületeken – mutat rá Andrew Canter, a Branded Content Marketing Association (BCMA, Márkázott Tartalmak Marketingszövetsége) globális ügyvezetője. Interjú.

HVG Extra Business HVG Extra Business


Ismerje meg az embert, aki a palimadarak védőszentjének állt
 

Ismerje meg az embert, aki a palimadarak védőszentjének állt

„Amióta az eszemet tudom, balek vagyok, könnyű prédája mindenféle házalónak, adománygyűjtőnek és üzletkötőnek” – indítja a Hatás című könyvét Robert B. Cialdini amerikai pszichológus. Mindenesetre az együttműködést célzó befolyás és az ilyen hatás alá kerülő emberek tanulmányozása után alapművet írt.

HVG Extra Business HVG Extra Business


Tudja meg, milyen manipulációs fegyverekkel lőnek önre!
 

Tudja meg, milyen manipulációs fegyverekkel lőnek önre!

A fogyasztók manipulálása egyre tudományosabb alapokon nyugszik, hála az univerzum talán legkomplexebb struktúrája, az agy folyamatos feltérképezésének. Ennek köszönhetően a neuromarketing is egyre hangosabban követel magának helyet a megszokott befolyásolási technikák között.

HVG Extra Business HVG Extra Business

Így tudhatjuk meg, hagyunk-e pénzt az asztalon
 

Így tudhatjuk meg, hagyunk-e pénzt az asztalon

A márka érték, a márkaépítésre szánt összeg pedig befektetés. Cikkünk márkaszakértő szerzőjének meggyőződése, hogy a fogyasztói márkaélmény számszerűen kimutatható, és ezáltal kalkulálható az is, a márkaépítés hozott-e valós értéknövekményt.

HVG Extra Business HVG Extra Business


Döntéshozatal Top Gun módra
 

Döntéshozatal Top Gun módra

Amikor a Top Gun című film Tom Cruise által alakított, Maverick nevű karaktere egy F14-es pilótafülkéjében ülve bemutatott az ellenséges pilótának, örökre bevéste magát a laza pilóta szerepében az emberek emlékezetébe. Arról viszont csak kevesen tudnak, hogy az általa megtestesített figura hasznos döntéshozatali módszert alkalmazott.

HVG Extra Business HVG Extra Business

Így vezet meg minket az agyunk nap mint nap
 

Így vezet meg minket az agyunk nap mint nap

Kognitív torzítások, helytelen heurisztikák és logikai tévedések tucatjai befolyásolják cselekedeteinket nap mint nap. Az Urbanlegends.hu cikke azokat a "főbűnösöket" mutatja be, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy áldozatul essünk a kamuhíreknek.

HVG Extra Business HVG Extra Business

A sikeres meggyőzés változatos útjai
 

A sikeres meggyőzés változatos útjai

Ősi vágya az embernek, hogy hasson a társaira, és ezzel szándékainak megfelelő, célzott hatást érjen el. Mosollyal és mozdulattal, hanggal és csönddel, szóval és színekkel, hatalmas autóval és magas sarokkal, illattal és érintéssel, marketinggel és propagandával, karizommal és karizmával.

HVG Extra Business HVG Extra Business


A fejlődés nem áll meg, de most nagy levegőt vesz
 

A fejlődés nem áll meg, de most nagy levegőt vesz

Az internet a világtörténelem egyik legagresszívebb vírusa – elfoglalta már az irodákat, a nappalikat, a konyhákat és az autókat is. Ádáz harc zajlik a figyelmünkért, a sokmilliárdos kérdés pedig az, hogy látszik-e már olyan online platform, amely megbolygatja az utóbbi évek status quóját. A válasz röviden: nem, de a márkák így sem lazíthatnak.

HVG Extra Business HVG Extra Business


Milyen ügyekben kérnek segítséget a civilek?
 

Milyen ügyekben kérnek segítséget a civilek?

A civil szervezetek közel negyede elsősorban a marketingtámogatás iránt érdeklődik egy friss kutatás eredményei alapján. A felmérésből kiderül az is, hogy nemzetközileg minden harmadik pro bono program elindítása a kereskedelmi bankoknak köszönhető.

HVG Extra Business HVG Extra Business

 

"Önmagunknak lenni nagyon örömteli és megnyugtató dolog"

Miért elengedhetetlen, hogy egy vezető empatikus legyen? Miként kapcsolhatjuk ki a fejünkben a kritikus hangot? Mi kell ahhoz, hogy valódi önmagunk lehessünk? Többek között ezekről kérdeztük John Leary-Joyce-t, az Academy of Executive Coaching elnökét, akinek Gestalt-coaching a gyakorlatban – A termékeny üresség felfedezése című könyve nemrég magyarul is megjelent.

HVG Extra Business HVG Extra Business


Mi lesz a bölcsészekkel, ha megjönnek a robotok?
 

Mi lesz a bölcsészekkel, ha megjönnek a robotok?

Kettős probléma tapasztalható a munkaerőpiacon: jelenleg nincs elég szakember, tíz év múlva viszont robotok és algoritmusok fognak dolgozni sokak helyett. Kinek nehezebb ma: a gyerekét útjára bocsátó szülőnek vagy a munkaerőhiánnyal küzdő cégvezetőnek?

HVG Extra Business HVG Extra Business


„Nehéz feldolgoznom, hogy valami szemét”
 

„Nehéz feldolgoznom, hogy valami szemét”

Burai Péter, a Reborn márka alapítója a roncstelepre került autók biztonsági öveiből készít táskákat, pénztárcákat. Fő motivációja nem a környezettudatosság, sokkal inkább használhatatlan dolgokból értéket teremteni mások számára.

HVG Extra Business HVG Extra Business